Trīs galvenās kļūdas locītavu ārstēšanā!

1 Kļūda - Artroze rodas no sāļu nogulsnēm locītavās, tāpēc, lai izārstētos, vajag iztīrīt organismu. "Zinātāji" piedāvā vairākus tīrīšanas variantus. Kāds iesaka litriem dzert dārzeņu sulas, kāds izslēgt no raciona gaļu, kādi “labvēļi" piesauc vispār badoties. .Diemžēl, stingri ievērojot šo ieteikumu, nonāk tikai pie tā, ka cilvēkam saasinās gastrīts, rodas problēmas ar spiedienu vai strauji novājinās imūnā sistēma. Sāpes locītavās nenorimst, bet pat palielinās.
 
Patiesībā.
Nekāda sakara mistiskām sāļu nogulsnēm ar artrozi nav. Galvenais locītavu artrozes iemesls ir pakāpeniska skrimšļa kolagēna sairšana. Par iemeslu tam var būt trauma, infekcija, pilnvērtīgo olbaltumvielu trūkums, vai vienkārši novecošana. Normā skrimšļa sūnas- hondrocīti izstrādā kolagēnu kas nostiprina skrimsli, dara to stiprāku un elastīgāku. Ja kolagēna sintēzes palēninās skrimslis paliek daudz irdenāks un trauslāks.
Lai uzturētu locītavu veselību, vajag dot skrimšļiem nepieciešamās barojošās vielas -dabisku skrimšļu kolagēnu, glikozamīnu un hondroitīnu. Jo tikai dabīgo dzīvnieku skrimšļa kolagēnu mūsu organisms var pilnīgi uzsūkt un pielietot paša skrimšļa atjaunošanai. Svarīgi arī samazināt treknas un saldas pārtikas lietošanu, izslēgt kūpinātu, marinētu, konservētu vielu, krāsvielu saturošus produktus, kas paātrina skrimšļu sairšanu.

2 Kļūda - Slimo locītavu vajag izvingrināt tikai tā var uzlabot labsajūtu. Liels daudzums ar artrozi slimu pacientu "ārstnieciskos nolūkos“ rāpo pa grīdu uz ceļiem vai pēc apšaubāmiem ieteikumiem brošūrās izpilda pa 100 pietupieniem dienā. Tas viss ar nepanesamu sāpi ,bet ar lielu ticību tam, ka vienreiz izveseļosies. Uzlabojuma vietā slimie ātrumā dabū tikai to, ka artrīts pāries vēl ļaunāka stadijā.
 
Patiesībā.
Nodarboties ar ārstniecisko fizkultūru pie artrozes nepieciešams, lai uzlabotu skrimšļa barošanu un noņemt muskuļu spazmas, ar to noņemot sāpju sajūtu. Tomēr noderīgiem vingrinājumiem nevajadzētu traumēt skrimsli, vingrojumi jāizpilda vai nu sēžot vai guļot, noteikti rūpīgi. Sākt nodarboties no 10-12 minūtēm dienā, pagarinot līdz 40 minūtēm. Ja pie izpildes rodas stipra sāpes, nodarbība uzreiz jāizbeidz.
Sākt ārstniecisko fizkultūru vajag kopā ar dabisku skrimšļu kolagēna, glikozamīna un hondroitīna lietošanu, tie apgādās skrimsli ar uzlabojošām vielām. Pieredzējuši ārsti locītavu salīdzina ar slīd-gultni. Gultnī ir 2 gredzeni, locītavā 2 kauli, un viņu kustība vienam pret otru iespējama pie gludām virsmām un smērvielu esamības, kuru lomu organismā izpilda skrimšļi un sinovālais šķidrums. Iedomājaties, ka vietām šī virsma ir bojāta, bet šķidrums sabiezējis vai vispār pazudis -vai gultnis strādās labi? Ja Jūs palielināsiet spriedzi, tad viņš salūzīs.

3 Kļūda- Vienīgā preparātu grupa, kas palīdz pie artrozes ir pretsāpju līdzekļi. Pacienti ar slimām locītavām visbiežāk lieto nesteroīdos pretiekaisuma preparātus (NPIP), kuras noņem sāpes. Ar laiku  pretiekaisuma preparātu deva palielinās, kamēr cilvēks nesāk rīt tabletes vairākas reizes dienā un pakāpeniski kļūst no tām atkarīgs.
 
Patiesībā.
Kaut pretsāpes tabletes patiesībā efektīvi remdē sāpi, pozitīvas iedarbības uz skrimšļa audiem tiem nav. Otrādāk, zinātniski pierādīts, ka tie paātrina to iziršanu.
Pretsāpju līdzekļiem ir daudz negatīvu iedarbību uz gremošanas traktu un uz sirds-asinsvadu sistēmu. Eiropas medicīnas aģentūra 2006.gadā izlaida rekomendāciju: Pieņemt (NPIP) vajag tikai stingri pēc nepieciešamības, minimālās dozās, tikai, kad sāpes kļūst neciešama.
Paralēli ar pretsāpju līdzekļiem artrozes terapijā jāpielieto kolagēnu, glikozamīnu un hondroitīnu lai novērst turpmāku skrimšļa iznīcināšanu.
 

Raksti