Klientu apkalpošanas tālrunis:
+371 28 353 585
Produktu Kategorijas
  • Grozā nav neviena produkta.

Labsajūta, Sports, Visi raksti

Kāpēc sportistam ir nepieciešami ogļhidrāti (cukuri) un glikogēns?

Treniņu un sacensību laikā vispirms tiek izmantots asins cukurs (glikoze), ar to pietiek pirmajām 7 intensīvas slodzes minūtēm, pēc tam muskuļos uzkrātais glikogēns (muskuļu cukurs) aizstāj ATP (enerģijas savienojums šūnās, kas izraisa muskuļu kontrakcijas).

Sacensību laikā sportisti zaudē līdz pat 50% muskuļu glikogēna. Pētījumi ir parādījuši, ka glikogēnasamazināšanās notiek tikai strādājošajos muskuļos. Pieņemsim, ka futbolistam ir slodze uz kāju muskuļiem. Spēleslaikā glikogēns tajos samazinās visvairāk, un tikai nedaudz roku, krūšu kurvja un citu ķermeņa daļu muskuļos.

Speciālisti treniņa beigās izmērīja glikogēna līmeni un konstatēja kopējo samazinājumu par aptuveni 26%. Bet tajā pašā laikā kāju muskuļiem glikogēns tika pilnībā atņemts. Tas var izraisīt bīstamu hipoglikēmiju un prasa ilgu laiku, laiatgūtuos.

Hipoglikēmiskā stāvokļa pazīmes ir asa bada sajūta, smags vājums, reibonis, ātrs vai lēns pulss, kā arī ādasbālums, svīšana, paplašinātas zīlītes, apjukums, nesakarīga runa un nepamatotas darbības.

Tāpēc treniņu un sacensību laikā ir ļoti svarīgi dzert ogļhidrātu dzērienus, kas satur dažādu absorbcijas  ātruma cukurus. 

Tie uztur stabilu cukura (glikozes) līmeni asinīs, saglabā muskuļu glikogēnu un aizsargā pret hipoglikēmiju.

Atstājiet savu komentāru

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.